Ders 5: Döngü Komutları ve Su Altı Etkinliği


Döngü komutları, bir işlemi birden fazla yapmak istediğimizde kullanırız. Döngü komutları Kontrol başlığı altında bulunur. Tekrarlanmasını istediğimiz komutları solda gördüğünüz döngü komutlarının içine eklediğimizde o komut tekrarlanmış olacaktır.

Scratch programında bir kuklanın hareket ediyor gibi görünmesi ancak kılık değiştirmesi ile gerçekleşir. Sürekli tekrarla döngüsü içerisinde sonraki kostüm komutunu eklediğimizde kukla hareket ediyormuş gibi görünecektir.

Bu haftaki etkinliğimizde su altı canlandırması yapacağız.
-- Sahne olarak su altı sahnesi seçiyoruz.
-- Kukla olarak yengeç, ahtapot ve iki balık ekliyoruz.
-- Yengeç kostüm değiştirecek.
-- Ahtapot belirlediğimiz iki nokta arasında sonraki kostüme geçerek yer değiştirecek.
-- Balık ekrana değince yön değiştirip diğer kenara gidecek.
-- Diğer balık fare imlecini takip edecek.
-- Ses de ekledim. Sesi nereye eklediğinizin pek önemi yok ben sahneye ekledim. Ses adı Bubbles.

Etkinlik şu şekilde olacak:
https://scratch.mit.edu/projects/382357306/





Yorumlar