Ders 6: Yön Tuşları İle Hareket Ettirme, Eğer ve Algılama Komutları


Eğer komutları, tüm programlama dillerinde kullanılır ve çok önemli bir yer tutar. Şart belirteceğimiz durumlarda Eğer komutunu kullanırız. Eğer komutu ile birlikte algılama komutlarını da sıklıkla kullanırız. Örnek: top kale çizgisini geçti mi?, yukarı ok tuşuna basıldı mı?, kuklanın üzerine tıklandı mı?, araba bitiş çizgisine değdi mi? Bu örneklerde hem şart komutunu hem de algılama komutlarını kullanırız.


Yanda gördüğünüz gibi eğer komutunda bulunan boşluğa algılama başlığındaki komutlardan uygun olanı yerleştirerek komut bloğunu oluşturuyoruz.

-- Birinci komut bloğunda yön tuşları ile hareket etme,
ikinci komut bloğunda kuklalara değdiğinde ses çıkarma
komutları oluşturulmuştur.

-- Eğer komutunu sürekli tekrarla komutu içerisinde kullanmalıyız.

Etkinliğimizde şu adımları izleyeceğiz:
-- Sahne eklenecek,
-- Bir kukla ekliyoruz ve o kuklayı yön tuşları ile hareket ettiriyoruz,
-- İki kukla daha ekliyoruz ve birinci kukla bu kuklalara değdiğinde ses çıkmasını sağlıyoruz.

Etkinliğin tamamlanmış hali aşağıdaki gibi olacaktır.
https://scratch.mit.edu/projects/384049108/


Yorumlar