Ders 2: Hareket Komutları ve Koordinat Sistemi


Tüm teknolojik cihazlarda olduğu gibi scratch programında kullandığımız sahne de piksellerden oluşur. Sahne 480 * 360 piksel boyutundadır. Ve bu pikseller x ve y harfleri ile konumlandırılır.


Bir kuklayı hareket ettirmek için mavi renkle gösterilen hareket komutlarını kullanmalıyız. En basit hareket komutu 10 adım git komutudur. Bu komut kuklanın yönü nereye dönük ise o yöne doğru 10 piksel ilerlemesini sağlar. 


Kuklayı yukarıdaki görselde belirtilen değerleri kullanarak hareket ettirebiliriz.
Sağ yönüne gitmesi için X konumunu 10 değiştir.
Sol yönüne gitmesi için X konumunu -10 değiştir.
Yukarı yöne gitmesi için Y konumunu 10 değiştir.
Aşağı yöne gitmesi için Y konumunu -10 değiştir.

Kuklayı belirli doğrultuda hareket ettirmek dışında istediğimiz bir konuma gitmesini de sağlayabiliriz. Bunun için aşağıdaki komutu kullanmalıyız.
X:50 Y:-80 konumuna git
Bunun için x ve y değerlerini girmeliyiz. X en fazla 240 en az -240, Y en fazla 180 en az -180 değeri alabilir.

Yorumlar